1 Şubat 2008

zafer yalçınpınar ve oto'su...

2007 zafer yalcinpinar oto almanagi

sanat tarihimizin eksikliğini tamamlayan bir belge. zaman gelecek, el yazısıyla yazılmış nüshaları magna-carta gibi değerli olacak mizâh müzesinde.

bkz. ben, ben var ya ben

---

izinden giden bir başka acaip-i garaip benzeri için:

bkz. 2007 kenan yücel özyıllığı

kaynak:
groups.google.com/group/pustahali/browse_thread/thread/9aba2d729ab38bda/b7427992f276a31d#b7427992f276a31d

---

//2007 zafer yalçınpınar oto-almanağı

* 12 ocak 2007 akşamında kuzey yıldızı edebiyat dergisi 6. yılını kutladı. bu gecenin katılımcılarına özel bir kuzey yıldızı fanzini dağıtıldı.
* 24 ocak 2007 tarihinde “puşt ahali!” adlı edebiyat platformu bir e-posta grubu olarak yayına ve icraatlarına başladı.
* şubat 2007’de monokl adlı sıkı ve deneysel edebiyat dergisinin “unutuş” ve “görsel şiir” konulu 2. sayısı yayımlandı.
* şubat 2007’de ali enver ercan, varlık dergisi’ndeki köşesinde düpedüz yalan söyleyerek, modası geçmiş retorik arsızlıklarını kullanarak bana çıkışmaya çalıştı. tabiîdir ki cevabını aldı.
* şubat 2007’de sezai karakoç, kültür ve turizm bakanlığı’nın dağıttığı “kültür sanat büyük ödülü”nü kazandı. şair, ödül töreni ve ödül bedelini istemediğini belirtti.
* şubat ayının sonunda ilhan berk’in gerçek isminin “emrullah ilhan birsen” olduğunu öğrendim.
* şubat ayının sonunda blues ve rock kültürü dergisi shaft’ın ilk sayısında “chet baker”la ilgili bir yazım yer aldı.
* şubat 2007’de livar adlı ilk şiir kitabım lotus yayınları tarafından yayımlandı. aynı ay mevsimsiz yayınları ve taifesi ile tüm ilişiğimi kestim.
* mart ayında ahşap çerçeve kukla grubu çalışmalarına çukurcuma’daki atölyesinde başladı.
* mart ayında cem mumcu’nun yayınevi tarafından “p’enis” adlı bir roman yayımlandı. sanat çevreleri romanı enis batur’un yazdığını iddia etti. enis batur romanın kendisine ait olmadığını sert bir şekilde bildirdi.
* mart ayında “açık hava felsefe kütüphanesi”yle karşılaştım. büyükada’da yer alan ve gerçekten de açık havada sergilenen kütüphanenin kurucusuna “gece olduğunda kitapları nerede muhafaza ediyorsunuz?” diye sorduğumda “ormana saklıyorum!” cevabını aldım.
* mart ayının sonunda üyesi olduğum çoğu e-posta grubundan ayrıldım. bu gruplarda yer alan çelişki dolu tartışmalardan, vasatlıktan ve cemaatçilikten iğrenmiştim. sanatcephesi'nde onur caymaz'ı veya selim ileri'yi (kuru edebiyatı) savunmaya çalışan garip "solcu abi"lerden, fayrap’ta ağılağızlı hakan arslanbenzer'in "dincilik" dolu, vaiz benzeri söylemlerinden, şiirpostasi’nda reha yünlüel'in yurtdışından kestiği temelsiz ahkâmlardan, bu üç ortamda da sıkça karşılaştığım "ağırbaşlılık" ve "dil köpekliği" retoriklerinden, adı sanı duyulmamış üç beş kişinin “fotokopi düşünceler”inden yeterince sıkılmıştım.
* 20 mart’ta eduardo galeano, açık radyo’da bir söyleşi yaptı.
* nisan ayında kitaplığımı ve koleksiyonumu bir kez daha süzdükten/düzenledikten sonra “gittigidiyor” ve “nadirkitap” adlı web siteleri üzerinden sahaflık yapmaya başladım.
* 1 mayıs 2007 tarihinde “edebiyat geçmişime baykuş bakışı” adlı yazımı tamamladım ve internet üzerinden yayımladım.
* mayıs ayında mehmet öztek ve ömer şişman arasındaki mektuplaşmalarda kendini sunan ve bana karşı oluşturulan “kötülük dayanışması”nı, bununla birlikte, heves dergisi’ndeki poetik debelenmelerin “derisi patlak bir davulun kasnaklarını boşu boşuna sıkmak” ya da “karaya çekilmiş bir teknede boşu boşuna kürek çekmek” olduğunu kerhen ifşa ettim.
* mayıs ayında “ağılağız hakan arslanbenzer” gibi türev dincilere “edebiyat dünyasının bir ağıl, çiftlik, tarla, tekke, berber dükkânı ya da kahvehane olmadığı” -gerektiğince ve kerhen- hatırlatılmış/anlatılmıştır.
* mayıs ayında tarık günersel, pen yazarlar derneği’ne genel başkan olarak seçildi.
* mayıs ayında 5. istatistik kongresi’ne “teknik analiz’de regresyon yaklaşımı” adlı bildirimle katıldım.
* 15 mayıs’ta fenerbahçe spor kulübü futbol takımı 2006-2007 futbol sezonu’nun şampiyonu oldu.
* 1 haziran’da enis akın’ın e-posta grubu olan projeşiir’den atıldım.
* 2 haziran’da şair doğan ergül vefat etti. 3 haziran’da körler ülkesi’nin mendireğinde toplandık ve denize karşı doğan ergül’ün şiirlerini okuduk:

“burada sabah akşam donmuş bir denizi taşlıyoruz/ taşladıkça taşıyor deniz/ çocuklar oyunda hile yapan arkadaşlarına/ ceza olarak bir parça bu denizden veriyorlar”

* haziran’da jose saramago istanbul’u ziyaret etti.
* haziran’da, turgay kantürk’ün yayıma hazırladığı ve görsel tasarımını savaş çekiç’in gerçekleştirdiği “noedebiyat” adlı derginin ilk sayısında üç adet şiirimle yer aldım.
* haziran’da emil michel cioran’ın çeşitli söyleşilerinden oluşan “ezeli mağlup” adlı kitap metis yayınları tarafından yayımlandı.
* haziran ayında max frisch ve manuel scorza okumalarımı tamamladım.
* ece ayhan çağlar’ın ölümünün ardından dünya, güneşin etrafındaki beşinci dönüşünü 12 temmuz 2007 tarihinde tamamladı.
* 19 temmuz’da fenerbahçe spor kulübü’nün 100. yıl etkinlikleri çerçevesinde gerçekleştirdiği gösterileri izledim ve çok etkilendim.
* 22 temmuz’da bir milletin “ümmetleşmesi”ne ve “ümmetvekili seçmesi”ne şahit oldum.
* ağustos’ta monokl adlı derginin “blanchot” ve “işık” konulu 3. sayısı yayımlandı. dergide davut yücel tarafından benimle yapılan uzun bir söyleşi yer aldı.
* ağustos’da ahmet soysal ile tanıştım. ece ayhan üzerine konuştuk.
* ağustos’da cem kurtuluş, müntehir dostum özge dirik’in poetikasını incelemeye başladı.
* ağustos’da puşt ahali edebiyat platformu’nun katılımcı sayısı 230’a ulaştı.
* 13 ağustos’ta “şiirim nasıldır? ya da ön-akort” adlı yazımı tamamladım ve yayımladım. böylece “şiir yazarı”nın ne demek olduğunu ve ilgili poetikayı ortaya koydum.
* 7 eylül 2007 tarihinde sinem öztürk’le birlikte “iki”miz “bir”den göğe baktık.
* eylül ayında datça’daydım. denizin nakkaşlığına şahit oldum.
* eylül ayında oktay rifat okumalarımı tamamladım. ilhan berk ile oktay rifat arasında kurulu olan şiirsel etkileşimi fark ettim ve incelemeye başladım.
* eylül’de “iyimserlik” konulu 10. istanbul bienali’nin herhangi bir mekândaki hiçbir sergisini ziyaret etmemeye karar verdim.
* eylül’de ece ayhan’ın yazdığı saklı kalmış 3 adet öyküyü fark ettim ve bunları okudum.
* 3 ekim 2007’de birgün gazetesinin sanat sayfalarında bienal karşıtı bir görsel işimle birlikte bir yazım yayımlandı.
* 15 ekim’de “p.a.t! - puşt ahali tarifesi” adlı sıkı dergi oluşumunun ilk sayısını/tarifesini internet üzerinden (pdf dosyası olarak) yayımladım ve dağıttım.
* ekim ayında janset karavin, “ş” sorgulamasını/boşluğunu irdeleyen koyu ve sıkı görsel işler yapmaya başladı.
* ekim ayında eren barış’ın hazırladığı “ece ayhan - poelitika” adlı kitap yayımlandı. bu kitabın son 3-5 senenin en önemli eseri olduğunu düşündüm.
* ekim ayında sevgi akdamar’ın ece ayhan’la yaşadıklarına/yaşantılarına ilişkin “kendi kendinin terzisi bir kambur” adlı kitap yky tarafından yayımlandı.
* kasım ayında “kelimenin yüzü” adlı iç-sözlüğüm “çekirdek sanat yayınları” tarafından yayımlandı.
* kasım ayında “noedebiyat” adlı derginin ikinci sayısı yayımlandı. dergide “hafız hurdacı: tozluk” ve “hafız kanuni: boşluk” adlı şiirlerimle yer aldım.
* kasım ayında oktay rifat ve turgut uyar’ın imzalı kitaplarını koleksiyonuma dahil ettim ve bununla sonsuz mutlu oldum.
* kasım ayında puşt ahali edebiyat platformu’nun katılımcı sayısı 350’ye ulaştı.
* kasım ayında metin cengiz, enver ercan ve daha birçok fason edebiyatçının imzalı kitaplarını 1 ytl karşılığında gittigidiyor adlı web sitesi üzerinden satışa sundum ve sattım.
* kasım ayında berfin bahar dergisi, “enver ercan genel başkanlığı”’ndaki tys yönetim kurulu’nu ve tys’nin geldiği dip noktayı ifşa etti.
* kasım ayında mustafa köz, benim hakkımda (için) üzüldüğünü bana telefon aracılığıyla ve çok önemli bir şey yapıyormuş gibi bir ağırbaşlılık retoriği eşliğinde bildirdi. güldüm.
* 25 kasım 2007 tarihli birgün gazetesi’nde “imzacılık oynamak yerine faydalı bir şey yapmak!” adlı yazım yayımlandı.
* aralık ayının başında cavit mukaddes’in hazırladığı “bir bienal, bir bilanço” adlı bienal karşıtı kitap yayımlandı. kitapta “iyimserlik kurbanlığı” adlı yazımla yer aldım.
* aralık ayında fenerbahçe spor kulübü futbol a takımı, şampiyonlar ligi grubundan bir üst tura çıkıp avrupa’nın ilk 16 takımı arasında kendini gösterdi.
* aralık ayında “yasakmeyvesuyu şiir dergisi”, içinde benim yazım ve adım olduğu gerekçesiyle “poelitika-ece ayhan” adlı kitabın tanıtımını yapmayacağını/yayımlamayacağını kitabı hazırlayan eren barış’a bildirdi. güldüm.
* 16 aralık tarihli birgün gazetesi’nde “ece ayhan-poelitika” adlı kitap hakkında kitabı hazırlayan eren barış ile yaptığım söyleşi yayımlandı. bu söyleşiyi tüm “belediye şairleri”ne ibret olarak armağan ettim.
* 16 aralık 2007 tarihinde işbu bireysel almanağı tamamladım.//

kaynak:

zaferyal.kuzeyyildizi.com/almanak2007.html

sonradan bir iki yeri düzeltilmiş hâli için:

www.korsansozluk.com/index.php?q=2007+zafer+yalcinpinar+oto+almanagi

---

korsan sozlukteki bir iki notu da buraya geçelim ki internet mezarlığında kaybolmasın:

1.

//sakat şemsi per, 2007-12-20 14:11

korkuyorum annecim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
muhteris delinin biri ece ayhan'a musallat olmuş üstelikte bilge gibin durup çok konuşabiliyor.
allah'ım sen bizi bu zıpçıktılardan ne zaman koruyacaksın, allah'ım beni bizi ümmetimuhammedi kurtar bu densiz şöhret budalalarından
psikolojim bozuluyor bu böyle romantik sunayakıncı hayretçilikten hadi o nazımı uçurdu semamızdan bu da eceyi mi uçursun
allah'ım gitgide fakirleşiyoruz
polis copu karşısında kalas gibi tınsızlıkçı eceyi alıp devletin koynuna sokacak bu adam
allahım hem şöhretin koynuna her an fırsat kollayıp sızmaya niyetli hemi de ben hepinizden farklıyım ne vefakarım ömrü boyunca çilekeş kalmış ruhlara üstelite edebiyatın bağımsızlığını yedirmem lan ideolojilerinize diyen ve giderken eceyi de ehlileşmiş romantik kadirşinaslığın zulmüne yedirmeye ve yemeye niyetçi bu zıpçıktılıklardan koru bizi allahım
bizi fakirleştirme bu aziz mübarek bayram günü allahım
korkuyorum allahım beni daha çok korkutma...//

2.

//azize pa zılçöz per, 2007-12-20 00:31

bence matador hepsi. kırmızı çaput ya da şiir bulamayınca almanak yazıyorlar. daha cesaretli olmak lazım. (bkz: matador et femme nue)) katılım artsın söz, best of 2007 seçicez. gücenmece yok. bu sene önemli olamayanlar seneye ikişer almanak yazsın, şansını ikiye katlasın. önemli olanlar mı,, onlar zaten arenaya hiç uğramadı. neyse her olma nagin bir acınası vardır.//

3.

//superman çar, 2007-12-19 23:34

19 aralık'ta korsan sözlüğe üye oldum.
akabinde adminden hoş geldiniz mesajı aldım, sevindim, hoş buldum.
geyik meydanına teşrif edip, yazdım. ama kurbanlık geyik götüremedim, içerlendim.
yine 19 aralık'ta bir aralık bulup bu almanağa zıpladım.
baktım bir şeyler, bir şeyler olmuş mazi de, yalçınpınar yazmış okudum, aydınalanamadım.
zafer yalçınpınar'dan vasat ve müteşairane şiirler okuduktan sonra bu astronomik havaları teneffüs edince, gülümsedim.
"poete laurate" sanıyor kendini galiba dedim ama harbiden sanıyor olduğunu görünce bu sefer gülümsemedim, güldüm.
17 aralık'ta mistik bir haller oldu bana, sıkıldım.
18 aralık'ta bunaltıcı, kapalı bir gündü.
19 aralık oldu hâlâ bekarım.

soğuk bir kış günü zeynep kamil'de doğdum.
13 yaşında, -hristiyanların uğursuz sayısına tekabül ediyor- kripton'dan yeşil bir meteor düştü superman oldum.
22 temmuzda ummet seçimlerine katıldım, her şey ümmet için dedim, zafer yalçınpınar fazıl sayla birlikte gitsin diye iç geçirdim. onlar yüz de otuz çünkü.

akşam yemeğini biraz geç yedim, hızlı hızlı yiyince gaz yaptı, tuvalete gidip bi geldim.
tuvalet kapısına kazınan mottoları okudum.
iş bu tuvalet kapısında yazılan mottoların zafer yalçınpınar'ın işlerinden daha iyi şeyler olduğunu anladım. mutlu oldum.

1 ağustos 2007'de yurt dışına çıktım, güzel hatunlar gördüm.
güzel hatunlarda beni gördü. görüştük.
alem yaptım. şiir bile yazdım. eve dönünce buz dolabını ayağımla kapattım.

çok dergide yazdım. para alamadım. enayimiyim diye düşündüm. çoğu editöre rest çektim.
17 haziranda aşık olmak istedim. 17 haziran babamın doğum günü.
ben babamın oğluyum, henüz oğlum olmadı. biraz üzgünüm. çok üzgünüm.

zafer yalçınpınar bıdı bıdı yapmış, neden yapmış anlamadım.
anlamak için düşündüm, düşününce var olduğumu fark ettim. (cogito ergo sum)
19 aralık'ta bu almanağı yazarken yine yalnızdım ve pink floyd dinledim
18 aralıkta u2'dan october dinleyerek bir şiir çevirisi yaptım. güzel oldu.
zafer yalçınpınara, şiir kitabı çıkarınca, ve ülke benim şiir kitabımla çalkalanırken, göndermemeyi düşündüm, mundar olmasını istemedim kitabın.
bunun üzerine fantezi yapar, birgün gastesinde bir şeyler yazar diye tez, antitez, sentez ürettim.
kuşkusuz büyük işler düşündüm.
kuşkusuz büyük bir dünyada yaşıyorum.
kuşkusuz beni sevecek bir hatun bulucam bir gün.
kuşkusuz çocuklarım olacak.
onlara şiir okuturken, zafer yalçınpınar okurlarsa, üç gün oda hapsi vermeyi planladım.
bu kararı alırken tereddüt etmedim.
19 aralık bugün ve birgün masterpiece yazacağımı bildiğim için benim hâlâ umudum var.
uçurtmayı vurmasınlar
diye tanrıya niyaz ettim.

24 temmuz'da dedikodu yaparak şöhret olunamayacağını anladım.
büyük projeler geliştirdim. ve büyük projeler gelişti.
iştar tapınağına bu projelerin bir kopyasını kırmızı mumlu postayla gönderdim.

bugün hâlâ 19 aralık ve ben galiba büyük bir adamım.//

4.

//kirikambar salı, 2007-12-18 20:35

18 aralık 2007 işbu almanağı okudum..
vay be dedim..
sonra sivilhayvan gibi yine mi demek yerine niye dedim..
cevap olarak niye mi? diye karşılık verileceğini düşünüp vazgeçtim.
bir tane de ben mi almanak hazırlasam diye aklımdan geçirdim..
haleple arşın arasındaki ilişkiyi düşünürken karşımda bir sarışın gördüm..hayret ben de güldüm..
sonra sarışın çakma çıktı.. bu sefer söveyim dedim.. sövdüm..
üye olduğum gruplara üyeliklerimi sonlandıramadım..
bir de baktım ki fazla bir üyeliğim yokmuş.. bu sefer tebessüm ettim..
günlerden birgün hasip a. ile yere baktık.. sonra hasipe tokat atıp kaçtım..hasip yakalayamadı..
birgün gazetesinde 'zafer yalçınpınar' ı arattım.. sonuç bulunamadı.. sonra elime baktım.. niye bu kadar büyük diye ağladım.. sonra güldüm.. abdestim bozulur diye kahkaha atmadım..
ne olacak bu galatasaray'ın hali diye düşündüm.. kaleci orkun aklıma geldi.. hristiyan mı bu çocuk diye sorgulamayı göze alamadım..
gözlük aldım.. kubbealtı sözlük alacaktım, ikisine birden gerek yok deyip silkindim..
sevgi akdamarın(emine) kitabını göremedim.. yazılanların hakikat payını(aslan payı) bilemedim..
sonra 'canımın içi' demek geldi içimden.. ama bu sefer de fındık içi ısmarlattım komşu çocuğa..
karnım şişti, bir rennie aldım.. üstüne şeftalili soda içtim......//

5.

//ahmak-ı hayal salı, 2007-12-18 20:05

çocuk çok çalışıyor çok. üretiyor da. tek sorun neden ve niçini eksik. anlam sorunu yani...//

6.

//mr grey salı, 2007-12-18 13:58

28 aralık 2008; "ben önemliyim ben önemliyim ve hatta ben önemli bir şairim" diye her bir tarafa 40 bin kez yazdım...
29 aralık 2008; şairler olarak azınlıkta kaldık ben puştlarımıda alıp gidiyorum diye tehdit savurdum...
30 aralık 2008; kültür bakanı hakkımda açıklama yaptı "işte kapı işte sapı" diye mutlu oldum...
31 aralık 2008; kültür bakanının beni mutlu etmesi ve yoğun ısrarlar üzerine kalmaya karar verdim...
32 aralık 2008; noel edebiyat ödülüne aday gösterildim...
33 aralık 2008; noel edebiyat ödülünü kazanmam halinde almayacağımı beyan ettim alıp bir taraflarına soksunlar...//

7.

//mustafa telefon salı, 2007-12-18 13:08

ya şu adama kırmızı yediliyi verin de bitsin artık. senelerdir okeye dönüyor zavallım.//

----
----

garipliğine 2006 yılıyla devam etmiş arkadaş. buyrun burdan yakın. bence çocukluk yıllarına değin gidecek, biz de onu izleyeceğiz helbet.

(bkz: silinir milinir neme lâzım)

//2006 zafer yalçınpınar oto-almanağı

o 2006 yılının ilk 6 ayında “askerlik vartası”nı atlatmakla uğraştım. elime silah aldım ve nöbet tuttum, “kara mıh kilit alesta” adlı şiirimi tamamladım. 20 mayıs’ta askerlik vartası bitti ve istanbul’a döndüm.

o 25 mayıs günü, cenk koyuncu’nun vefat etmiş olduğunu öğrendim.

o 1 haziran’da tübitak’taki “araştırıcı”lık görevime geri döndüm.

o 3 haziran’da şile’deki büyük deniz fenerini gördüm. fenerin ışıklarının şile kıyılarını ve denizi “yalayış”ındaki şiirselliği farkettim.

o 6 haziran’da “aksak kolaj/sonrasızlık” adlı fanzini “blog” sistematiğiyle internete aktardım ve yayımlamaya başladım.

o 11 haziran’da volkan çelebi, monokl deneysel edebiyat dergisi’nin ilk sayısını yayımladı.

o 14 haziran tarihinde sting(gordon sumner) konserine gittim ve onu canlı izlemenin coşkusunu yaşadım.

o haziran ayında -bir arjantin taraftarı olarak- “dünya kupası” maçlarını seyrediyordum. arjantinli futbolcu j.c. riquelme ile futbol topu arasında bir “şiir ilişkisi” olduğunu farkettim.

o 10 temmuz tarihinde portland üniversitesi’nin düzenlendiği “picmet 2006- teknoloji yönetimi” konferansında “kocaeli sanayisi’nin mesleki eğitimden beklentileri” adlı uluslararası bildirimi sundum.

o 15 temmuz’da kuzey yıldızı edebiyat dergisi’nin 13. sayısını çıkardık ve dergiciliğin “hacıyatmaz” olduğunu savunmaya devam ettik.

o temmuz’da vecdi çıracıoğlu’nun “sarıkasnak” adlı uzun öykü kitabı everest’den yayımladı.

o 1 ağustos 2006 günü “siya” adlı öykü kitabım mevsimsiz yayınları’ndan yayımlandı. o sırada, bodrum’da, gümüşlük akademisi’nden geriye kalanları ve oradaki marazaları inceliyordum. aruoba’nın akademideki terkedilmiş kulübesini görmüş, akademi’nin kütüphanesinin dağınıklığı ve mezbeleliği arasında ferit edgü’nün ilhan berk’e imzalı “sürgün” adlı kitabını bulmuştum.

o 2 ağustos’ta ilhan berk’le tanıştım ve onun avlusu ile kuyuya benzer, cehennem yavrusu çalışma odasını gördüm.

o ağustos’un ortasına kadar marmara adası’ndaydım. babamla birlikte sürekli balığa çıktık. ilk vatoz’u o zaman yakaladım. bu balığın denizin dibinden sandala gelişinde, sonra da, onu zokadan kurtarıp denize geri bırakışımızda karşı konulmaz bir şiirsellik ve görsellik buldum.

o ağustos’ta orhan kemal’in kadim dostu ve “buyruk” lakabını taktığı muzaffer buyrukçu’nun vefat ettiğini öğrendim.

o eylül ayında kendimi görsel işlerin, görsel şiir kuramlarının ve zinhar taifesinin içinde buldum. bu platform gözüme bir “livar” olarak göründü; burada canlı bir şeylerin olduğunu fark ettim ve 2006 boyunca zinhar platformu için 70’e yakın görsel iş tasarladım.

o eylül’de, günde iki pakete yakın sigara içiyor olduğumun farkına vardım.

o 25 eylül’de sağ böbreğimde 3 mm çapında taş görüldü.

o ekim’de, “livar” adlı şiir dosyamı tamamladım.

o ekim’de sel ebegümeci ile birlikte “haz manevrası” adlı fanzini istanbul’a dağıttık.

o ekim’de, türk edebiyatı’na yazık ve saygısızlık ki doğan hızlan 25. tüyap istanbul kitap fuarı’nın “onur konuğu” oldu.

o 8 ekim’de papaza kızıp oruç bozdum; fuat çiftçi’nin edebiyat kahyası olma girişimlerine ve retorik arsızlığına karşı yazı yayımladım, bu taifeyi ifşa ettim.

o 18 ekim’de ismail cem doğru’nun “şiirbaz” adlı radyo programına konuk oldum. dilin kemiğinin olmadığını kanıtladım.

o 2 kasım 2006 gecesi, istanbul, beykoz’da “tuzlu kahve” içtim.

o 3 kasım’da “cukkalanmış saygınlık projesi” adlı yazıyı yayımlayarak özge dirik’in ölümü, yıllıklar ve retorik arsızlığı üzerinden prim yapmaya çalışan “şeref bilsel ile avanesi”nin fırsatçılığını -kerhen- ifşa ettim.

o kasım’da tarık günersel’le tanıştım. “toplu şiir”lerinin yky’nin yayım programında 3,5 sene kadar bekletildiğini öğrendim.

o 11 kasım’da, bulaşık makinesi, çamaşır makinesi ve buzdolabı satın aldık.

o 13 kasım’da “vatos’un salınımları” adlı bildirim zinhar şebekesinde yayımlandı.

o kasım’da, dostlarımdan birinin intihar girişiminde bulunduğunu öğrendim.

o kasım’da a. gozales’in “babil” adlı filmi gösterime girdi.

o kasım’da ilhan berk defter kapakları sergisi’ni ziyaret ettim. cehennemin yinelenişini gördüm.

o 28 kasım’da oturma odası ve yemek odası satın aldık. halıları tamir ettirdik.

o 13 aralık’ta, 2006 yılı içinde tasarladığım görsel işlerimden oluşan “şiiş” adlı e-kitap, serkan işın önsözüyle yayımlandı.

o 14 aralık’ta “masanın ayakları” adlı bildirim zinhar şebekesinde yayımlandı.

o aralık’ta tayfun kurt, kadıköy’deki “çınardibi sahaf”ı tavsiye etmeye başladı ve istanbul’u terk edeceğini bildirdi.

o aralık’ta kütüphanemi, arşivimi, kitaplarımı ve tüm basılı evraklarımı toparlayıp koleksiyonumu düzenledim.

o aralık’ta “public pages/kamu sayfaları” projesine “istanbul contrast” adlı görsel işimle katıldım.

o aralık’ta, şiiş’i “kargaşa 2007” karma sergisinde değerlendirmek üzere portfolyo olarak ibrahim çiftçioğlu’na gönderdim.

o aralık’ta babam teknemizin adını “siya” olarak değiştirmeye karar verdi.

o aralık’ta dünya edebiyatı’na ve tarihine yazık ya da saygısızlık ki orhan pamuk, nobel edebiyat ödülü’nü aldı.

o aralık’ta, 5. istatistik kongresi çerçevesinde sunacağım “teknik analiz’de regresyon” adlı bildiri üzerine çalışmaya başladım.

o 20 aralık’ta fenerbahçe spor kulübü’ne üyelik başvurum kabul edildi.

o 23 aralık’ta işbu bireysel almanağı bitirdim.//

kaynak:

zaferyal.kuzeyyildizi.com/almanak2007.html