3 Şubat 2008

kenan...

sevemedim karagözlüm / belkıs özener.

[(...) aşkın ne olduğunu ben bu şarkıyla öğrendim. saadeti bu şarkıda taddım.

bir şey daha öğrendim bu şarkıyla:

herşeye sahip olmak isteyen, elindekini de kaybediyor.]

---

[70'li yıllarda unutulmaz filmlerde karşı karşıya gelecek olan türkan şoray ile kadir inanır'ın bir arada oynadıkları ilk film. atıf yılmaz'ın yönettiği 1970 yapımı bu filmin oyuncu kadrosu canlandırdıkları karakterlerle birlikte şu şekildedir:

türkan şoray: azize
kadir inanır: kenan
müjdat gezen: piyanist orhan
aziz basmacı: gazinocu arnavut osman
diclehan baban: assolist yırtık handan
ali şen: azize'nin babası temel reis
mualla sürer: bedia abla
kayhan yıldızoğlu: azize'yi hollywood'a davet eden maier
turgut boralı: kenan'ın amcası hurşit bey
mürüvvet sim: görgü hocası madame sülfik
kudret karadağ: yengeç rıza
talia salta: süslü hüsniye
aynur aydan: semra
nezihe güler: kenan'ın annesi
mehmet büyükgüngör: kenan'ın müzik hocası
lütfü engin: balıkçı ali
muzaffer cıvan: balıkçı rüstem
yusuf çağatay: diğer balıkçı
zeki sezer: gazino şef garsonu rüştü
orhan çoban: balıkçı garsonu]

kaynak:

ekşi sözlük, (kara gözlüm/#9732291 - habermas)