3 Şubat 2008

derdim nedir bilir misin? / ceyhun atuf kansu

Derdim nedir bilir misin?

Ey garip ibibik kuŞu.
Söylesem bölüŞür müsün,
Ey garip ibibik kuŞu?

Yaz sicağında duyduğum,
Vadilerin içli sesi.
Gölgesinde uyuduğum
Sükun dolu yaz öğlesi

Nerede gümüŞ Şadırvan,
Bol gölgesinde çinarın?
AŞığıyım Şırıldayan,
Gönlüme akan suların.

Bayıltıcı iğdelerde,
O sarı sarı çiçekler.
Eski baharlar nerede,
Bizi hangi dağda bekler?

Az mı uyudum sesinle,
Benim içli, garip kuŞum?
Ben de senin gibi, dinle,
Bir garip derde düŞmüŞüm.

Ey iyi kalpli ibibik,
Benim kırlarımın kuŞu!
Bir serin rüyada ibrik,
İçinde uyur gözyaŞı.

Anneciğim benim kırım,
KoŞsam bir uçtan bir uca.
Dertlerimi unuturum
Çiçekli yollar boyunca.

Uzakta bıraktığım ev,
Komşu kızının gülüŞü,
En büyük acıları sev,
Sev diyor ibibik kuŞu.

Ceyhun Atuf Kansu